Εταιρείες που ηγούνται ή διεκδικούν ηγετικές θέσεις στις αγορές που δραστηριοποιούνται οφείλουν να επικοινωνούν με προσοχή και ωριμότητα, αναδεικνύοντας την τεχνογνωσία τους, την εσωτερική τους οργάνωση και την κοινωνική τους ευαισθησία.

Από τη στιγμή που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακήρυξε τον κορωνοϊό, παγκόσμιο πρόβλημα, στις 30 Ιανουαρίου, έχουμε γίνει μάρτυρες μιας συνεχούς ροής δηλώσεων, ανακοινώσεων και ενημερώσεων, τόσο αναφορικά με τη στάση που τηρούν και τα μέτρα που λαμβάνουν οι εταιρείες και οι οργανισμοί, ιδιαίτερα όσοι δραστηριοποιούνται σε παγκόσμια κλίμακα, όσο και σχετικά με τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λαμβάνουμε ως άτομα στην καθημερινότητά μας, για να περιορίσουμε την εξάπλωση του ιού και να μειώσουμε το χρόνο που το σύνολο της οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας έχει επιβραδυνθεί σε όλον τον πλανήτη.

Μαζί με την καθημερινότητα όμως, διαμορφώνεται ένας νέος τρόπος εταιρικής επικοινωνίας. Με δεδομένο ότι ο χρόνος δεν σταματά, οι εταιρείες πρέπει να συνεχίσουν  τις δραστηριότητές τους, επικοινωνώντας με τους συνεργάτες και τους πελάτες τους με υπεύθυνο τρόπο συμβάλλοντας θετικά στην αντιμετώπιση της κατάστασης.

Όπως σε κάθε κρίση, η αδράνεια ποτέ δεν αποτελεί την καλύτερη λύση και ένα PR Agency με τεχνογνωσία μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες με δημιουργικές ιδέες στη σχεδίαση και υλοποίηση ενός πλάνου επικοινωνίας επικαιροποιημένου για την κατάσταση που μεταβάλλεται καθημερινά.

Πρόληψη & αναβλητικότητα

Με μια άνευ προηγουμένου κατάσταση στην Ιταλία, θα πρέπει να θεωρείται κοινός τόπος ότι  ο εφησυχασμός και η μετάθεση λήψης απαραίτητων προληπτικών μέτρων, ειδικά στο μέτωπο της μείωσης των μαζικών μετακινήσεων έχει δραματικές επιπτώσεις.

Η άμεση λήψη μέτρων βοηθάει τόσο το ευρύ κοινό όσο και τις εφοδιαστικές αλυσίδες να προετοιμαστούν καλύτερα.

Μεγάλες και μικρότερες εταιρείες έχουν λάβει, έστω και σχετικά εσπευσμένα, μέτρα για την προστασία του προσωπικού τους. Δεν πρέπει να έχουν αμφιβολία ότι οι καταναλωτές αξιολογούν θετικά την υπεύθυνη στάση τους.

Η προστασία της εταιρικής φήμης

Όπως ήταν αναμενόμενο, από την πρώτη στιγμή, σημασία δεν είχε μονάχα η πρακτική πλευρά των μέτρων και προφυλάξεων που έλαβε κάθε εταιρεία, αλλά η εικόνα που δίνει προς το κοινό, μεταξύ των οποίων πελάτες, συνεργάτες, μέτοχοι και επενδυτές, εικόνα η οποία πρέπει να αποπνέει εμπιστοσύνη, υπευθυνότητα και σιγουριά.

Σε αυτό το πλαίσιο των δημόσιων σχέσεων εντάσσονται και κάθε είδους ιδιωτικοί και δημόσιοι οργανισμοί, κυβερνητικοί φορείς και υπουργεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, σώματα ασφαλείας, οργανώσεις πολιτικής προστασίας, εμπορικά και επαγγελματικά επιμελητήρια και ασφαλώς μονάδες υγείας, νοσοκομεία και κάθε άλλος φορέας φιλοξενίας και παροχής κοινωνικών υπηρεσιών.

Ο διττός ρόλος της επικοινωνιακής στρατηγικής σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις είναι η σωστή ενημέρωση και δημιουργία σαφών οδηγιών και κατευθύνσεων, αλλά και η δημιουργία ενός θετικού κλίματος, το οποίο θα οδηγεί σε ψύχραιμες και συστηματικές ενέργειες και όχι σε πράξεις που υπαγορεύονται από φόβο και πανικό. Η τεράστια ψυχολογική σημασία που έχει η σημειολογία της επικοινωνίας, μπορεί να δημιουργήσει ή να επηρεάσει αποφασιστικά το πλαίσιο στο οποίο ενεργούν μεγάλες ομάδες του πληθυσμού.

 

Το νέο τοπίο της εργασίας

Η άλλη τεράστια παράμετρος της νέας περιόδου, στην οποία έχουμε ήδη εισέλθει, είναι η αναγκαστική αλλαγή των όρων της εργασίας μας, καθώς πολλοί κλάδοι της οικονομίας έχουν υποστεί ήδη μεγάλο πλήγμα, όπως η αγορά εστίασης, μαζικής ψυχαγωγίας, ο αθλητισμός κλπ, ενώ μεγάλες κλαδικές εκθέσεις, συνέδρια και διοργανώσεις ματαιώνονται, με τις ανάλογες αρνητικές οικονομικές συνέπειες. Τα γραφεία αδειάζουν και οι εργαζόμενοι καλούνται να δουλέψουν από το σπίτι, αξιοποιώντας τις δυνατότητες τηλε-εργασίας που προσφέρει πλέον το Internet, οι φορητοί υπολογιστές και τα smartphones.

Ευτυχώς, οι Έλληνες είμαστε ιδιαίτερα «εκπαιδευμένοι» στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για επικοινωνία, μέσα από τα social media*, καθώς τα 3 /4 του πληθυσμού βασίζονται στο Internet για την ενημέρωσή τους, περισσότεροι από 8 στους 10 Έλληνες επισκέπτονται τακτικά το Internet, ενώ ακόμη και οι σχετικά μεγάλες ηλικίες, από 55-64 χρονών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την καθημερινή τους ενημέρωση και επικοινωνία σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60%. Επομένως δεν πρέπει να μας προξενεί έκπληξη ότι ο καταναλωτής στρέφεται προς τις ηλεκτρονικές αγορές και παραγγελίες για την προμήθεια αγαθών και χρησιμοποιεί e-banking και mobile banking για την διεκπεραίωση των συναλλαγών του, των πληρωμών, των οφειλών του κοκ.

Εργαλεία συνεργατικότητας και διαχείρισης έργων

Αυτή η εξοικείωση με τα φορητά «έξυπνα» υπολογιστικά εργαλεία και τις πλατφόρμες web εφαρμογών, καθιστά ευκολότερη την υιοθέτηση επαγγελματικών εργαλείων επικοινωνίας, συνεργασίας και οργάνωσης επιχειρηματικών διαδικασιών. Ακόμη και το παραδοσιακό e-mail κρίνεται πλέον ξεπερασμένο αφού υπάρχουν θαυμάσιες πλατφόρμες collaboration και project management.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και υπηρεσίες web ειδικά για τηλεδιασκέψεις ενώ και στις απλούστερες των περιπτώσεων ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει εκτάκτως ένα πρόγραμμα επικοινωνίας όπως το Skype, να χρησιμοποιήσει κοινόχρηστες υπηρεσίες αποθήκευσης όπως το Dropbox ή να στείλει έγγραφα και άλλο ψηφιακό υλικό μέσω του WeTransfer, αναλόγως του πόσο ευαίσθητο είναι το εν λόγω υλικό. Και φυσικά αν το μέγεθος της εταιρείας είναι σχετικά μεγάλο, τότε μπορούν όλες οι εφαρμογές να ενταχθούν σε ένα ασφαλές εταιρικό cloud μέσω μιας ενοποιημένης πλατφόρμας διαχείρισης.

Γενικά, ο αντίκτυπος της τεχνολογίας αυτή τη στιγμή είναι εξαιρετικά σημαντικός, γεγονός που αποτελεί ίσως τη μόνη θετική διάσταση, σε αυτή την πρωτόγνωρα δύσκολη κατάσταση.

Η συνεργασία των εταιριών με το agency

Σε επίπεδο τεχνικής συμβουλευτικής, ένα agency μπορεί να καθοδηγήσει τον πελάτη να υιοθετήσει τα κατάλληλα εργαλεία για την προσαρμογή του στη νέα πραγματικότητα που ζούμε λόγω της πανδημίας. Αυτή η συνεργασία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί απρόσκοπτα χωρίς να απαιτεί συναντήσεις face 2 face. Επίσης μπορεί να βοηθήσει στην κατάστρωση στρατηγικής επικοινωνίας για το ύφος και το περιεχόμενο των ανακοινώσεων που θα χρησιμοποιήσει η εταιρεία για να έρθει σε επαφή με τους πελάτες της και το ευρύ κοινό, προκειμένου να διατηρήσει την εμπιστοσύνη τους στο brand.

Τα ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας μπορούν να αξιοποιηθούν για να δημιουργήσουν μια ροή επικοινωνίας η οποία υποστηρίζει τις εταιρικές ανάγκες και προβάλλει τις εταιρικές αξίες. Η προστασία των εργαζομένων, των συνεργατών και του κοινωνικού συνόλου επιβάλλει γεωγραφικούς περιορισμούς όχι όμως και περιορισμούς στην επικοινωνία. Αντίθετα, η εστιασμένη και ουσιαστική επικοινωνία ξεχωρίζει τους πραγματικούς ηγέτες από τους followers και το ουσιώδες από το ευκαιριακό ή το εφήμερο.

Εταιρείες που ηγούνται ή διεκδικούν ηγετικές θέσεις στις αγορές που δραστηριοποιούνται οφείλουν να επικοινωνούν με προσοχή και ωριμότητα, αναδεικνύοντας την τεχνογνωσία τους, την εσωτερική τους οργάνωση και την κοινωνική τους ευαισθησία.

Στην BrilliantPR έχουμε την απαραίτητη τεχνογνωσία και πείρα για να σας καθοδηγήσουμε να καταστρώσετε γρήγορα τη στρατηγική επικοινωνίας σας κατά τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Θα χαρούμε να συζητήσουμε μαζί σας και να σας βοηθήσουμε να διέλθετε μέσα από την κρίση αυτή, με τις μικρότερες δυνατές επιπτώσεις.

 

* Πηγή: ΣΕΠΕ

Comments are closed.