organic growth

Φαίνεται επομένως ότι βαδίζουμε στον θάνατο της οργανικής ανάπτυξης.

 

Οι συνεχείς ανακατατάξεις στο τοπίο των social media έχουν φέρει ανατροπές στις μεθόδους επικοινωνίας και προωθητικής στρατηγικής. Ένα από τα δυνατότερα «χαρτιά» στα χέρια του διαφημιστή, το Facebook, έχει αλλάξει δραματικά τον τρόπο που διαχειρίζεται τα brands και την προβολή τους τα τελευταία 5 περίπου χρόνια.

Πριν από λίγα χρόνια, ήταν ευκολότερο για μια επιχείρηση ή έναν οργανισμό να προωθήσουν τις δραστηριότητές τους μέσω της σελίδας τους στο Facebook, ενώ υπήρχαν και διάφορα τεχνάσματα για να το κάνει αυτό. Έτσι, η ανάπτυξη γινόταν με οργανικό τρόπο, χωρίς να χρειάζεται κάποιος να επενδύσει μεγάλα ποσά στη γνωστή πλατφόρμα.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στο διάστημα αυτό κατάφερε να ξεπηδήσει και η πρώτη γενιά των influencer, που αναδείχθηκαν από το Facebook, χωρίς να έχουν κάποια προηγούμενη παρουσία ή εμπειρία στην επικοινωνία ή το μάρκετινγκ. Με τη ραγδαία αύξηση όμως της διαφήμισης στο Facebook, πλέον φαίνεται ιδιαίτερα δύσκολη υπόθεση μια εταιρική σελίδα να καταφέρει να επικοινωνήσει το μήνυμά της χωρίς να επενδύσει σε διαφήμιση.

Φαίνεται επομένως ότι βαδίζουμε στον θάνατο της οργανικής ανάπτυξης.

Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και χωρίς τις παρεμβάσεις των υπεύθυνων του Facebook, η ορατότητα των εταιρικών σελίδων και αναρτήσεων γίνεται μια ολοένα και δυσκολότερη υπόθεση, καθώς ο αριθμός των παραγόντων που υπάρχουν στην πλατφόρμα και ανταγωνίζονται για την προσοχή των χρηστών, αυξάνεται διαρκώς με εκρηκτικούς ρυθμούς.

Παράλληλα, το Facebook καταβάλει συνεχείς προσπάθειες για τη ρύθμιση των αλγορίθμων του, έτσι ώστε να μειώνει την ορατότητα των brands που αναρτούν περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας και μικρής σχετικότητας με τις προτιμήσεις των χρηστών. Με αυτά τα δεδομένα, η οργανική ανάπτυξη του brand που εξυπηρετούμε μέσα στο Facebook, γίνεται όλο και πιο προβληματική υπόθεση.

Μια άλλη παράμετρος που καθιστά την ορατότητα των brands στο Facebook δυσχερέστερη, είναι η προσπάθεια των υπεύθυνων της πλατφόρμας να διαμορφώσουν τον χαρακτήρα της σε περισσότερο «χρηστο-κεντρικό», προωθώντας το περιεχόμενο που παράγουν οι ίδιες οι κοινότητες των χρηστών.

Πώς λοιπόν συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε την παρουσία μας, με αποδοτικό τρόπο, παρόλη τη μείωση της οργανικής ανάπτυξης του περιεχομένου μας;

  • Επενδύουμε περισσότερο σε πληρωμένες καταχωρήσεις

Η αλήθεια είναι ότι ο μόνος σίγουρος τρόπος να αυξήσουμε την ορατότητά μας, είναι να επενδύσουμε σοβαρά στις διαφημίσεις του Facebook. Μια σωστά μελετημένη και στοχευμένη διαφημιστική ενέργεια που να ανταποκρίνεται στα ηλικιακά και δημογραφικά στοιχεία του κοινού μας, έχει περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσει άτομα, με προοπτική μακροχρόνιο engagement και brand loyalty.

  • Διαμορφώνουμε ποιοτικό περιεχόμενο

Παρόλο που η οργανική ανάπτυξη εμφανίζεται να είναι σε μειονεκτικότερη θέση, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγνοείται. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς ο αλγόριθμος του Facebook τείνει να προωθεί το ποιοτικό και σχετικό περιεχόμενο, στόχος μας θα πρέπει να είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα των αναρτήσεών μας. Περιεχόμενο σχετικό με τις επιθυμίες και δραστηριότητες του κοινού μας, χρηστικές λύσεις και προτάσεις που δίνουν ουσιαστικές απαντήσεις σε ερωτήματα του κοινού, παραδείγματα εφαρμογών των λύσεων του πελάτη μας, προσκλήσεις σε call to action, συμμετοχικές δράσεις και επαφή με influencers, έχουν περισσότερες πιθανότητες οργανικής ανάπτυξης. Ας μην ξεχνάμε ότι όταν οι περισσότεροι οργανισμοί και επιχειρήσεις ακολουθούν κάποιο διαφημιστικό πλάνο στο Facebook, αυτό που θα κάνει τη σελίδα σου να ξεχωρίσει είναι το περιεχόμενο. Οπότε εφαρμόζουμε το περίφημο ρητό: «Συν Αθηνά και χείρα κίνει», προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε τα αποτελέσματα του διαφημιστικού μας πλάνου.

  • Αξιοποιούμε το δίκτυο των στελεχών και των συνεργατών μας

Καθώς το Facebook προωθεί περισσότερο τα άτομα, παρά τα brands, είναι λογικό να πρέπει να αξιοποιούμε τα επαγγελματικά και προσωπικά μας κοινωνικά δίκτυα, για να προωθούμε τις επικοινωνιακές μας ενέργειες, προσέχοντας βέβαια να αποφεύγουμε το spamming. Η αξιοποίηση επαγγελματικών δικτύων όπως το LinkedIn θα προσφέρει επιπλέον ευκαιρίες διάδοσης του μηνύματός μας, ενώ η ένταξη των προσωπικών μας αναρτήσεων στο πλαίσιο των επικοινωνιακών μας ενεργειών, μέσω Facebook και Instagram, θα δώσει επιπλέον ώθηση στην εκστρατεία μας.

  • Ενεργούμε μέσα από τις ομάδες χρηστών

Μια πολύ καλή ιδέα είναι να διαδίδουμε τα προωθητικά μας μηνύματα μέσα σε ομάδες χρηστών που σχετίζονται, όσο αμεσότερα γίνεται, με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του πελάτη μας. Αυτό βέβαια θα πρέπει να γίνεται με όσο εξυπνότερο και πιο διακριτικό τρόπο γίνεται, καθώς οι αλγόριθμοι του Facebook γίνονται όλο και πιο αποτελεσματικοί στην αποτροπή αναρτήσεων spam, που πιέζουν τους χρήστες για likes και subs, ή ακόμη και για αγορές.

Δύο ακόμη, πολύ καλές συμβουλές είναι:

  • το καλό timing των προωθητικών μας ενεργειών, αλλά και…
  • η συμπερίληψη περιεχομένου από πολλαπλές πηγές που σχετίζονται με τον πελάτη μας.

Όσον αφορά τον κατάλληλο χρονισμό των ενεργειών μας, θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη τις ιδιαιτερότητες της αγοράς και του κλάδου που δραστηριοποιείται ο πελάτης μας, για να ενεργήσουμε εν όψει προϊοντικών ανακοινώσεων, μεγάλων κλαδικών εκθέσεων, ή αγοραστικών περιόδων και φυσικά πριν και κατά την περίοδο των γιορτών.

Από την άλλη πλευρά, η συμπερίληψη χρήσιμου και ποιοτικού περιεχομένου που επιμελούμαστε και προσαρμόζουμε από διάφορες πηγές, με τη μορφή αποσπασμάτων, blog posts και multimedia περιεχομένου όπως βίντεο, podcasts κ.λπ., είναι ένας πάρα πολύ καλός τρόπος πολλαπλασιασμού του ωφέλιμου και ποιοτικού περιεχομένου μας, το οποίο θα έχει μεγαλύτερη ορατότητα και αποτελεσματικότητα.

Θέλετε κι εσείς να αναπτύξετε μια επιτυχημένη στρατηγική επικοινωνίας μέσα από το Facebook και τις σύγχρονες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης; Στην BrilliantPR θα σας καθοδηγήσουμε και θα αξιοποιήσουμε την πείρα και το εκτεταμένο μας δίκτυο, για να διαδώσουμε το μήνυμά σας σε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα και με τις καλύτερες προοπτικές διαμόρφωσης ενός σταθερού και έμπιστου κοινού.

Comments are closed.