find influencer

Το «celebrity sell» αποτέλεσε για αρκετά χρόνια ένα αξίωμα στον χώρο των πωλήσεων και σε αρκετά brands παραμένει ακόμα μια σημαντική συνιστώσα των επικοινωνιακών ενεργειών. Από τον αστερισμό των celebrities, έχουμε περάσει πλέον σε μια διευρυμένη περίοδο προσώπων που ασκούν επιρροή, στην εποχή των influencers: τα brands αναζητούν διαρκώς πρόσωπα, που εκπέμπουν αυθεντικότητα και αμεσότητα, έχουν άμεση σχέση με το κοινό τους και αναδύονται από την καρδιά της κοινότητάς τους, για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Ένας influencer μπορεί να κάνει μαζί μας μια μεγάλη διαδρομή και να αποβεί καλύτερος πρέσβης του brand μας, ειδικά αν το προϊόν ή η υπηρεσία μας έχει άμεση σχέση με το lifestyle της κοινότητας που εκπροσωπεί. Σε αντίθεση με ένα πρόσωπο σε celebrity status, ένας influencer μπορεί να δείξει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ειλικρινή ενθουσιασμό και αυτό θα φανεί άμεσα στην εικόνα που θα εκπέμψει, μια εικόνα που θα είναι πηγαία, αυθεντική, χωρίς επιτήδευση.

Η παραπάνω εικόνα η οποία έχει μετρήσιμο επικοινωνιακό αντίκτυπο, μεταθέτει έναν κρίσιμο ρόλο στην επιλογή των κατάλληλων influencers που θα συνδυαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με την κουλτούρα και την εικόνα του brand μας.  Η επιλογή αυτή είναι πολύ δύσκολη, στο βαθμό που η απήχηση ενός influencer δεν εξαρτάται μόνο από τον αριθμό των followers που διαθέτει, αλλά το είδος της κοινότητας που εκπροσωπεί, αλλά και την πραγματική επιρροή που ασκεί στο κοινό του.

Σημεία που προσέχουμε πέρα από τους αριθμούς

Οι μεγάλες εταιρείες μπορούν να «στρατολογήσουν» μεγάλα ονόματα, αλλά είναι ομολογουμένως πολύ δύσκολο να προσεγγίσει κανείς έναν PewdiePie ή έναν Casey Neistat. Εξάλλου, είναι πολύ προτιμότερο να κυνηγήσει κανείς έναν τοπικό influencer, που θα μιλά… κυριολεκτικά στη γλώσσα του κοινού του, όταν μιλάμε για χώρες όπως η Ελλάδα. Ένας τοπικός influencer με μερικές χιλιάδες followers είναι πολύ πιο αποτελεσματικός και πολύτιμος από έναν του εξωτερικού με πολλαπλάσιο αριθμό followers. Αυτό συνάδει και με την εικόνα του παραδοσιακού PR σύμφωνα με την οποία οι ειδήσεις τοπικού ενδιαφέροντος δημιουργούν πιο ουσιαστικό αποτύπωμα από τις διεθνείς ειδήσεις σε πάρα πολλές περιπτώσεις.

Για τις εταιρείες που διαθέτουν μικρά budget, υπάρχουν πολλές δυνατότητες ελιγμών, καθώς μπορούν να «ψαρέψουν» στα νερά των micro και nano influencers, δηλαδή όσων έχουν περιορισμένο αριθμό followers, κάτω από 10.000 και 1.000 αντίστοιχα. Μάλιστα, οι μικρότερης εμβέλειας influencers, μπορεί να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο και διεισδυτικότητα σε κοινότητες που είναι πιο στενά συνδεδεμένες μέσω μιας κοινής ασχολίας ή ενός συγκεκριμένου lifestyle.

Γιατί οι influencers μας απασχολούν τόσο στα social media

Οι influencers έχουν το πλεονέκτημα ότι επικοινωνούν γρήγορα και άμεσα με το κοινό τους, μέσα από τα social media και αξιοποιώντας το mobility, επιταχύνοντας τον χρόνο μιας ενέργειας και συνακόλουθα, το χρόνο που κάνει το μήνυμά μας να διαδοθεί στο κοινό τους. Παράλληλα, αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται από τη δική μας πλευρά κάποια επιπλέον επένδυση σε δημιουργικά assets, καθώς οι influencers δημιουργούν ένα περιβάλλον επικοινωνίας στις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν είτε πρόκειται για ένα προσωπικό web site, είτε πρόκειται για ένα blog, για ένα κανάλι στο YouTube, για έναν λογαριασμό στο Instagram κοκ.

Καθώς η εικόνα έχει πολύ μεγάλη σημασία, οι ενέργειές μας θα φανούν καλύτερα, αν ο influencer έχει να δείξει κάτι απτό με φωτογραφία και βίντεο. Σε μια εποχή που είναι εύκολο να αναμεταδώσει κανείς ζωντανό βίντεο μέσω YouTube, IGTV, Periscope κλπ., είναι ωφέλιμο να έχουμε έναν ή περισσότερους influencers να καλύπτουν ζωντανά μια εκδήλωσή μας, τα εγκαίνια ενός καινούριου μας υποκαταστήματος, το λανσάρισμα ενός νέου μας προϊόντος, καθώς αυτό θα φτάσει άμεσα στους τελικούς αποδέκτες που ενδιαφερόμαστε.

Το βίντεο είναι το ψωμοτύρι της επικοινωνίας των influencers και εδώ βασιλεύει το YouTube και το IGTV -η απάντηση του Instagram- που ήδη σημειώνει τεράστια απήχηση με 1 δις συνδρομητών παγκοσμίως. Καθώς οι νέες γενιές είναι εξαιρετικά εξοικειωμένες με τα μέσα αυτά περισσότερο από ότι με σε πιο παραδοσιακά διαφημιστικά μέσα, είναι σκόπιμο να ενσωματώσουμε στη στρατηγική μας  στοιχεία από αυτή την τάση.

Γιατί δεν είναι (ποτέ) τόσο απλά τα πράγματα

Πού θα βρούμε όμως τους influencers που θα συνεργαστούν μαζί μας για να μεταδώσουν το μήνυμα μας; Καταρχάς, ας έχουμε υπόψη μας τα παρακάτω:

  • Το Facebook αρχίζει να παρουσιάζει κάμψη στη δημοτικότητά του, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες
  • Η νεότερη γενιά καταναλωτών μεταναστεύει στο Instagram και στο YouTube
  • Κοινότητες όπως οι gamers κατοικοεδρεύουν στο Twitch και στα private rooms των Discord servers

Οι communication managers θα πρέπει ως έναν βαθμό να σκέφτονται και να ενεργούν ως influencers, για να διαπιστώσουν μέσα σε ποια κανάλια κοινωνικής δικτύωσης θα βρουν τους κατάλληλους εκπροσώπους για το brand τους.

Τα προβλήματα, ειδικά για τα μεγάλα brands, ξεκινάνε από τη στιγμή που ο influencer πρέπει αφενός να αντιληφθεί την επικοινωνιακή προσέγγιση και τις αξίες του brand που καλείται να εκπροσωπήσει. Πολλές φορές οι influencer αντιλαμβάνονται το μέγεθος και την επιρροή τους και αντιμετωπίζουν την ιδιότητά τους ως κύριο επάγγελμα, με δυσμενές αποτέλεσμα τη μείωση της αυθεντικότητας της συμπεριφοράς τους. Αν μια τοποθέτηση προϊόντος για παράδειγμα είναι εκτός του context που συνήθως δημιουργεί ο influencer, οι χρήστες θα αντιληφθούν ότι πρόκειται για διαφήμιση χωρίς ουσία και ενδεχομένως το αποτέλεσμα να μην είναι το θεμιτό.  Αυτό μπορεί να καταστήσει τη συνεργασία μαζί του δυσκολότερη και δεν αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Παρά τις όποιες δυσκολίες και τα αναμενόμενα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, η συνεργασία με μια ομάδα influencers μπορεί να εξελιχθεί σε μεσοπρόθεσμη ή και μακροπρόθεσμη σχέση αμοιβαίας εκτίμησης που θα αποβεί εξαιρετικά επωφελής και για τα δύο μέρη, τόσο για το brand, όσο και για τον influencer, αλλά και το κοινό μας, που θα είναι σε θέση να ενημερώνεται αμεσότερα και με καλύτερο τρόπο.

5 βήματα που πρέπει να διασφαλιστούν για μια επιτυχημένη συνεργασία;

  • Εντοπισμός influencer με «συμβατότητα» με το brand, την φιλοσοφία του και τις ανάγκες επικοινωνίας του
  • Εκπαίδευση του influencer στα θεμελιώδη στοιχεία επικοινωνίας του brand και στις ουσιαστικές λεπτομέρειες της τοποθέτησής του στην αγορά
  • Διαρκές monitoring, coaching και άμεσο feedback για την πορεία του περιεχομένου που παράγεται και την ένταξή του στην ευρύτερη στρατηγική επικοινωνίας του brand
  • Θετικός και άμεσος τρόπος επικοινωνίας ως κύρια προϋπόθεση για τη δημιουργία πιστών πελατών.
  • Ένταξη των influencer στην ευρύτερη επικοινωνία, εκτός social media

Θέλετε κι εσείς να διερευνήσετε πως θα εντάξετε με επιτυχία influencers στη στρατηγική επικοινωνίας για το δικό σας brand; θα χαρούμε να συζητήσουμε και να δημιουργήσουμε μαζί σας ένα πλάνο που θα αξιοποιεί με τον βέλτιστο τρόπο την επιρροή των influencers για την ανάδειξη της εταιρικής σας ταυτότητας και την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών σας.

 

Comments are closed.